Familie i sommerhus på Djursland

Case: Attraktions- og feriehuskampagne i Norge 2025

Foto: Jonas Togo

Efter flere år med færre norske turister i Danmark viser en ny Epinion rapport fra slutningen af 2024, at der er stort potentiale for at tiltrække dem igen – særligt igennem feriehuse og familievenlige attraktioner.

Med denne viden i baghånden har VisitAarhus, i samarbejde med VisitDenmark, Destination Nord samt partnere og transportører igangsat en fokuseret kampagne for at inspirere norske børnefamilier til at vælge bl.a. Aarhusregionen som deres næste feriedestination.

Strategi og indsatsområder

Kampagnen, der lanceres i foråret 2025, har feriehuse og store attraktioner som de primære omdrejningspunkter, da netop disse oplevelser er en stærk reason to go for norske turister. Med en omfattende digital indsats via Meta, display, native ads på Azerion, influentsamarbejder samt radiospots, skal kampagnen styrke regionens position som en oplagt destination for norsk familieferie.

For at imødekomme norske gæsters behov vil kampagnen også fokusere på at formidle konkrete tips og råd, der hjælper dem med at tage smarte valg for deres ferie. Med et særligt fokus på frihed, værdi for pengene og korte afstande vil vi inspirere børnefamilier til at opleve alt det, Aarhusregionen har at byde på. Feriehusene har meldt, at ugerne 25-28 er særligt gunstige for prisbevidste nordmænd, hvilket giver en unik mulighed for at fremhæve disse uger som et ideelt tidspunkt for familieferien.

Stærke partnerskaber for maksimal effekt

Samarbejdet med store aktører sikrer en bred eksponering og en målrettet indsats, hvor målsætningen om at øge kendskabet til feriehuse samt udvalgte attraktioner kan indfries.   

Kampagneperiode: Uge 13- 17

Målgruppe: Børnefamilier  

Marked: Norge (segmenteret geografisk mod syd)  

Kontakt

Anne Kuhlman Horsager

Projektleder, Marketing

akh@visitaarhus.com