Juletræ på Rådhuspladsen, Aarhus

Case: Julekampagne i UK 2024

Foto: Photopop, VisitAarhus

Aarhusregionens julekampagne i UK var et samarbejde med VisitDenmark og havde til formål at tiltrække britiske turister ved at fremhæve de hyggelige julebyer, stemningsfulde julemarkeder og autentiske danske juletraditioner i regionen.

Briterne søger nye oplevelser, hvor kultur, kunst, historie og gastronomi spiller en stor rolle, og samtidig er der et stigende potentiale for ‘city breaks’. Med dette afsæt blev Aarhusregionen præsenteret som en oplagt feriedestination i juletiden.

Revolut julekampagne

Strategi og eksponering

Juleindsatsen blev målrettet det britiske marked gennem Revolut, en mobilbank med et stærkt fokus på rejser og knap 9 mio. brugere i UK. Platformen samarbejder direkte med Expedia og Viator, hvilket giver brugerne mulighed for at booke rejser direkte i app’en.

Kampagnen blev eksponeret gennem en række strategiske placeringer i Revolut-appen, herunder:

  • Lifestyle-sektion og homescreen – sikrede bred synlighed
  • Artikelformater og nyhedsbrev – med dybere fortællinger om Aarhusregionens juleoplevelser
  • Direkte bookingmuligheder – via platformens partnere

Gennem disse kanaler blev Aarhusregionens juleoplevelser præsenteret for rejselystne briter, der aktivt søger nye destinationer. 

Vaniljekranse bagt i Den Gamle By
Foto: Francesca Dolnier

Kampagneperiode og målgruppe


Periode: 25. november – 29. december 2024
Målgruppe: Revoluts brugere, hvor 20% markerer rejser som en primær grund til deres konto
Marked: UK 
 

Resultater


Impressions: 3.619.198
Clicks: 376.783
CTR homescreen: 0,18% (benchmark 0,07%)  

Kontakt

Anne Kuhlman Horsager

Projektleder, Marketing

akh@visitaarhus.com