Canoe in Silkeborg at river Gudenå

Case: Særindsats Camping 2025

Foto: Jesper Maagaard

Interessen for campingferie blandt tyske, nederlandske og franske gæster har været støt stigende gennem de senere år og på den baggrund har Aarhusregionen, i samarbejde med VisitDenmark, deltaget i en flerårig særindsats rettet mod campinggæster.

Formålet er at inspirere og informere potentielle campister om de unikke muligheder, som Aarhusregionen tilbyder – fra kystnære campingpladser til naturoplevelser og kultur i særklasse.

Blushøj Camping på Djursland med udsigt til havet
Foto: Blushøj Camping
Venner på tur i Mols Bjerge på Djursland
Foto: Jakob Vingtoft

Aarhusregionen er et sandt mekka for campister, der søger en ferie med frihed, natur og autentiske oplevelser. Regionen byder på idylliske campingpladser med moderne faciliteter – både ved kysten, i skovene og tæt på byerne. Her kan gæster vågne op til lyden af bølger ved de børnevenlige strande, tage på cykelture i det kuperede landskab eller udforske de mange vandreruter i området. Samtidig byder Aarhusregionen på en bred vifte af oplevelser fra historiske seværdigheder, familievenlige attraktioner, gårdbutikker og hyggelige havnemiljøer til gastronomiske perler, som kan gøre campingferien fuldendt.  

Alle disse tilbud sættes der fokus på i en campingindsats i foråret 2025 målrettet familier med børn og voksne par i Tyskland, Nederlandene og Frankrig. Indsatsen kører i flere spor og inkluderer bl.a. en onlinekampagne på Meta og Azerion (native ads), influentsamarbejder, samt artikler i store campingnyhedsbreve. Målsætningen er at positionere Aarhusregionen som en stærk campingdestination og via strategiske partnerskaber øge kendskabet til områdets mange muligheder for en aktiv, oplevelsesrig ferie i det fri.  

Eksempel på kampagneside hos VisitDenmark: 
Nederlandene: Ontdek de Aarhus regio met Djursland, Søhøjlandet en Aarhus 

Eksempel på kampagneside hos VisitAarhus: 
Tyskland: Auf Camping in der Region Aarhus | VisitAarhus

Grenaa Strand på Djursland
Foto: Roar Paaske

Kampagneperiode: Uge 12 - 26 

Målgruppe: Familier med børn og voksne par (Natur- og friluftsturisterne).  

Markeder: Nederlandene, Tyskland og Frankrig

Kanaler: Meta, Azerion (native ads), influentsamarbejder, campingnyhedsbreve og kampagnesider hos VisitDenmark.nl, VisitDenmark.de og Visitdenmark.fr.