Aarhus Universitet

Projekt: HIT - Hub For Innovation in Tourism

Foto: Jesper Rais

Hub for Innovation in Tourism (HIT) er et projektsamarbejde mellem de nationale udviklingsselskaber Dansk Kyst- og Naturisme, MeetDenmark og Dansk Storbyturisme.

Her inviteres iværksættere og startups med til et fire måneders forløb med fokus på kompetenceudvikling. Gennem forløbet vil deltagerne udvikle og teste og får kompetencer til vækst og skalering. Formålet med projektet er at fremme iværksætteri i turisme.

Nyt fra projektet

VisitAarhus lagde den 13. april hus til Market Acces Day i regi af projektet HIT, hvor der var besøg fra de deltagende startup-virksomheder, der hver pitchede deres virksomhedsidé. Derudover deltog Science Museerne, SOFS Boutique Hotel, Smag & Slægt og dypång management, som stod klar med sparring og gode råd. En stor tak til de deltagende virksomheder for gode og inspirerende pitches:

GoGoo • RefurbishBike • StaySeat • OrderBuddy • MANNDLobySilent EventsReevelaPhoneStampHospitality Akademiet

Mere om projektet

Projektet har fem hovedaktiviteter:

  • Rekruttering og screening
  • Vejledning og rådgivning
  • Challenges i videnmiljøer
  • Kompetencer til vækst og skalering
  • Partnerskaber mellem iværksættere og videninstitutioner

Tidsperiode
Projektet afvikler forløb frem til medio 2023.

Bevillingsgiver
Støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse (REACT-EU midler)

Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse logo

Kontaktperson

Martin Thingholm Lund

Koordinator, Erhverv

mtl@visitaarhus.com