Projekt: Kickstart Innovationen
Projektet Kickstart Innovationen har til formål at finde 10 digitale løsninger, der kan hjælpe storbyerne med de udfordringer, der er kommet i kølevandet på COVID-19. Vi vil skubbe til udviklingsprocessen så produkterne eller services kommer hurtigere på markedet.
Restauranter og hoteller i storbyerne er hårdt presset, men måske findes, der en digital løsning i en anden branche, som kan hjælpe omsætningen på vej i turismebranchen i storbyerne. Måske skal der en ny løsning til.. alle forslag er velkomne!
Et eksempel på en løsning kunne være: en app, der benyttes i sundhedssektoren, men som muligvis også kan gavne restauranterne i storbyerne.
Vi arbejder ud fra følgende proces
- Kommunikation af udfordring - ansøg om at få din ide med i forløbet.
- 1. januar 2021 - deadline for ansøgning!
- Udvælgelse af 10 virksomheder, der er med i accelerationsforløbet.
- Accelerationsforløbet hvor virksomhederne får
- Ekstern konsulentbistand for op til 175.000 kr
- Sparring og rådgivning (Bootcamps og pitch)
- Demo dag - test af produktet
- Ekstern konsulentbistand for op til 175.000 kr
Hvad får VisitAarhus’ partnere ud af projektet?
Der bliver udviklet 10 digitale løsninger, som VisitAarhus’ partnere kan benytte i fremtiden for at skabe tryghed blandt gæsterne og/eller øget omsætning.
Partnerne kan få mulighed for at deltage i testfasen, når prototyper skal testes, og enkelte vil muligvis indgå i diverse workshops og bootcamps.
Samarbejdspartnere
Projektet kører i regi af Dansk Storbyturisme med Wonderful Copenhagen som tovholder, men i nært samarbejde med både Destination Fyn og Destination Nord.
Bevillingsgiver
Projektet er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse og er en del af det nationale projekt ”Kick-Start Dansk Turisme”
Læs mere om projektet her
Tidsperiode
Maj 2020 – September 2021
Kontaktperson
Projektleder, Frivilligorganisationen ReThinker