Projekt: Kickstart outdoor- og naturbaseret oplevelsesudvikling
Formålet med projektet er at øge virksomhedernes omsætning i relation til det natur- og outdoorbaserede kundesegment samt styrke sammenhængen mellem destinationens oplevelsestilbud, hvor de stærke oplevelsesattraktioner får følge af kommercielle outdoor- og naturoplevelser.
Følgende indsatser bliver gennemført i projektperioden
Spor 1: Afdækning og kortlægning ...
… af virksomhedsbehov og gæstepræferencer i krisetider med udgangspunkt i kyst- og outdoorbaserede oplevelser. VisitAarhus inviterer alle relevante aktører til møde om, hvordan VisitAarhus kan kickstarte værdiskabelsen af outdoor i Aarhusregionen.
Spor 2: KICK-START-forløb
Virksomhedsforløb for forretnings- og oplevelsesudvikling målrettet overnatningssektoren og mødesektoren ift. udvikling af natur- og outdoorbaserede ferietilbud. Fokus på rådgivning og hjælp til udvikling af nye forretningsmuligheder.
Spor 3: Markedstest
Kickstart-kampagner med udgangspunkt i specifikke målgruppesegmenter. Blandt andet konceptualisering og positionering af Aarhusregionen som en MTB-destination.
Spor 4: Netværk og forankring
Indsats målrettet deltagende virksomheder og specialister i lokalsamfundet med det formål at styrke grundlaget for yderligere forretningsudvikling, innovation og indtjening udover projektperioden.
Hvad får VisitAarhus’ partnere ud af projektet?
- Udvikling af en værktøjskasse/håndbog med gode råd til den outdoorbaserede forretningsudvikling.
- Kompetenceudvikling af aktører med fokus på outdoor- og naturbaserede oplevelser.
- Virksomhedsforløb med fokus for max. 10 overnatningssteder.
- Markedstest af det, der bliver produceret i virksomhedsforløbene.
- Dannelse af netværk omkring naturbaserede oplevelser.
Bevillingsgiver
Projektet er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse og er en del af det nationale projekt ”Kick-Start Dansk Turisme”.
Læs mere om projektet her
Tidsperiode
Maj 2020 – September 2021
Kontaktperson
Gæsteservicekoordinator