
Case: Digital julekalender
Som et nyt tiltag i 2024 lavede VisitAarhus en digital julekalender til det danske marked.
Det blev sat i gang med ambitionen om at samle styrkerne i julen på tværs af Aarhusregionen, forlænge taletiden med hver enkelt bruger samt at indsamle leads til VisitAarhus’ Eventkalender og Sæsonkalender.


Julekalenderen var bygget op med 24 låger, hvor der hver dag, ved hjælp af spørgsmål og præmier, blev markedsført juleprodukter eller attraktioner på tværs af hele Aarhusregionen. De deltagende partnere kunne selv byde ind med billeder og vinkel til spørgsmålene i kalenderen. Når et spørgsmål blev besvaret, blev brugeren præsenteret for en række 'promotion bannere', hvor temaer som eksempelvis julemarkeder, aktiviteter for børn samt hyggelige julebyer i regionen kunne udfoldes yderligere.
VisitAarhus annoncerede på julekalenderen fra 1. november i et "early-bird"-spor på Meta og fik her indsamlet mange deltagende, inden kalenderen var startet. Da december ramte, ændrede annonceringen sig, og der kunne ledes folk direkte ind og svare på dagens låge. Annonceringen var både regional og national og skabte høj interaktion hos brugerne.
Et spændende lag til julekalenderen bliver nu at følge performance i vores Event- og Sæsonkalender. Målet er at kunne forlænge værdien af de leads, vi har indsamlet gennem julekalenderen, så vi opretholder engagement hele året og inspirerer til at vælge et ophold i Aarhusregionen - også uden for højsæsonen.

Kampagneperiode: 1. november – 15. december 2024
Målgruppe: Den brede danske befolkning, segmenteret i henholdsvis et regionalt spor og et nationalt spor
Marked: Danmark
Resultater
- 12.648 leads
- 703.227 eksponeringer
- 2367 interaktioner i annonceringen (reaktioner, kommentarer mv.)
Kontakt

Projektleder, Marketing