
Case: Sæsonkalenderen
I VisitAarhus vil vi gerne inspirere gæster til at komme hele året. Derfor har vi lanceret Aarhusregionens Sæsonkalender, hvor formålet er at inspirere potentielle gæster til at booke et ophold i Aarhusregionen – også uden for sommerferien.
Sæsonkalenderen udsendes på nuværende tidspunkt forud for vinterferie, påske, efterårsferie og jul.


Sæsonkalender med fokus på skuldersæson
Sæsonkalenderen udkommer på nuværende tidspunkt fire gange om året og udvikles løbende med relevant content. Den trækker automatisk de største events ind, der matcher den årstid, hvor mailen udsendes. Det betyder, at VisitAarhus ikke manuelt udvælger events, der i stedet trækkes automatisk fra VisitAarhus’ egen hjemmesidedatabase ’GuideDanmark’ med turismerelevante produkter. Samtidig gives inspiration til forskellige overnatningssteder rundt omkring i Aarhusregionen.
Formål og målgruppe
Formål: Formålet med Sæsonkalenderen er at inspirere gæster til at booke et ophold i Aarhusregionen hele året – også uden for sommerferien. Samtidig giver kalenderen turismeerhvervet mulighed for at få deres events kommunikeret bredt både nationalt og internationalt.
Målgruppe: Sæsonkalenderen udsendes på tre forskellige sprog: Dansk, tysk og engelsk. I kraft af timingen og frekvensen er målgruppen potentielle nationale, men også internationale gæster (i modsætning til Eventkalenderen, der kun udsendes på dansk).

Målretning og annoncering: Tilmeldinger til Sæsonkalenderen indhentes løbende ifm. annoncering og kampagner, hvor dette er relevant. Annonceringen kører, ligesom selve kalenderen, på dansk, tysk og engelsk. Derudover vil alle, der er tilmeldt vores mailflows, automatisk ledes over i sæsonkalenderen som afslutning på flowet.
Kontakt

E-mail & Marketing Automation Manager