Tre Høje i Mols Bjerge - set fra oven

Case: Mailflows

Foto: Daniel Villadsen

I VisitAarhus arbejder vi målrettet med mailflows til potentielle gæster for at præsentere vores destination, inspirere til oplevelser og i sidste ende tiltrække turister til Aarhusregionen.

VisitAarhus mailflow
Foto: VisitAarhus
VisitAarhus mailflow
Foto: VisitAarhus

For at sikre at modtagerne bliver præsenteret for præcis de produkter og oplevelser, som er relevante og interessante for dem, har hver enkelt sin egen, unikke brugerrejse i vores mailsystem. Indholdet bliver styret af modtagerens handlinger og interesser, som afgør, hvad og hvor meget vedkommende modtager fra os.  

VisitAarhus sender altså ikke nyhedsbreve med det samme indhold til alle. For gennem målrettede og personaliserede mailflows højner vi relevansen både på vores mailplatform, men også videre ind på vores hjemmeside, hvor interesserede kan finde yderligere rejseinspiration. På den måde øger vi taletiden med den enkelte bruger, hvilket er en vigtig KPI for os, da det at booke en rejse ofte er en større – og mere tidskrævende – beslutning.
 

Målretning og indgange

Der er flere veje ind i vores mailflows for potentielle gæster til Aarhusregionen. Det kan f.eks. være via fysiske QR-koder eller via formularer og strategisk placerede pop-ups på vores hjemmeside eller gennem vores digitale værktøjer, som eksempelvis DISCOVER. Det kan også være gennem vores markedsføringskampagner og annoncering, hvor vi ofte har tilkoblet et spor med leadgenerering på tværs af vores digitale annoncering.
 

Formål og målgruppe

Formål: Formålet med vores nationale og internationale mailflows er at udvide taletiden med potentielle gæster og inspirere til at vælge en rejse til Aarhusregionen. Mange af vores mails fungerer som en form for forlænget arm, der leder interesserede relevante steder ind på hjemmesiden, hvor de præsenteres for mere rejseinspiration. Sidst, men absolut ikke mindst, bruges brugeradfærd og -data fra vores mailflows til at gøre os endnu klogere på vores målgrupper, deres interesser og rejsepræferencer. 

Målgruppe: Langt størstedelen af vores mailflows er udviklet med udgangspunkt i VisitAarhus’ Målgruppe- og potentialeanalyse. Det betyder, at der overordnet er fem forskellige mailflows på hhv. dansk, tysk og engelsk. Der vil dog være interesser, der overlapper i målgrupperne, så derfor vil flere flows kobles ind i hinanden gennem brugerrejsen. Når potentielle gæster har været igennem flowet, bliver de ledt over i Sæsonkalenderen.

Kontakt

Camilla Kjærsgaard Pedersen

E-mail & Marketing Automation Manager

ckp@visitaarhus.com